עקרונות בעיצוב ובניתוח של סביבות למידה ממוחשבות(יורם עשת ,רונן המר)
1. על אילו עקרונות חשוב לשמור בעיצוב ממשק?
1. על אילו עקרונות חשוב לשמור בעיצוב ממשק?
כללי יסוד:
-עקביות
-דיאלוג פשוט וטבעי
-תקשורת בשפת המשתמש
-הקטנת העומס על הזיכרון
-משוב ועזרה
-יציאה ברורה ממצבים עמומים
-קיצורי דרך
כללים בארגון מרחבי:
- אחידות המיקום
-אחידות העיצוב
-ארגון בגושים
-יישור
-מרכוז מידע
-שיטוח המידע
2. הגדר משהו ממשק משתמש?
סביבת עבודה ממוחשבת המבוססת על מערכת של סמלים המייצגים את הידע הטמון בו.
3. לאיזו גישת למידה מתאים ממשק המשתמש? הסבר.
גישה בהיווריסטית- למידה שכרוכה בעיקר בחיזוק או בהחלשה של תגובות או קשרים בין גירויים לתגובות.הגישה מתאימה להוראות מיומניות שגרתיות-אוטומטיות כמו רכישת אוצר מילים , לימוד שחייה או פיתוח תגובות מהירות במצבי חירום .
גישה קונסטרוקטיביסטית- למידה מתחרשת כאשר הלומד בונה או מבנה באופן פעיל את הידע. המטפורה המרכזית של הלמידה על פי גישה זו , היא "בניית ידע" . גישה זו מתאימה במיוחד להוראה המכוונת לפתרון בעיות מורכבות , לא מובנות ולא מוכרות .
4. תן דוגמא מתאימה לעיצוב סביבת משתמש לפי סכמות שיש לאדם( כדוגמת סל המיחזור).
-צלמית של דלת כאשר אנו רוצים לצאת מהאתר.
-צלמית של מדפסת כאשר אנו רוצים להדפיס.
-צלמית של דיסקט כאשר אנו רוצים לשמור את החומר.
-צלמית של האינטרנט.
5. הסבר את המושגים:
- סמלים תמונתיים- סמלים אשר מספיק להסתכל בהם כדי להבין מה הם אומרים, בכל שפה מבינים אותם והם אוניברסלים.
-סמלים מוסכמים- לא תמונתיים- סמלים מופשטים, פחות אינטואיטיבים, מקשים על המשתמש לזכור את משמעותם, רבים מהם תלויים בשפה ותרבות.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה