הטקסונומיה של בלום
הגדרת מטרות אופרטיביות
1. הגדירו מטרות אופרטיביות ל-2 לומדות מתוך הרשימה.
2. בחרו בלומדות מתחומי דעת שונים והגדירו לכל לומדה 2-3 מטרות על פי הטקסונומיה של בלום.
3. פרסמו את המשימה בבלוג.
הלומדות שבחרנו למשימה זו הן אנגלית וחשבון.
מטרות
אופרטיביות ללומדת "ספירה עד 9":
אנליזה-
במקצוע חשבון התלמיד ינתח תרגילים ואף
יתנסה במה שלא התנסה לפני בגילו הצעיר כמו ללמוד כיצד לספור מ1 עד 9. התלמיד
ילמד בעיקר לגלות שגיאות היגיון.
יישום-
התלמיד יתנסה בשימוש בעקרונות, הכללות,
רעיונות חוקים ושיטות שונות בדרך ביצוע תרגילי החשבון השונים והמגוונים שמוצעים
כיום.
סינתזה-
התלמיד ייצרף, יארגן מחדש,
ויקשור רכיבים וחלקים ליצירת מבנה שלם מורכב שלא היה ברור כל כך קודם לכן - ישנם
תרגילים בהם תחילה התלמיד יסתבך ביצירת פתרונם, אך עם הזמן הוא יתבקש ליצור מבנה על
ידי קשירת רכיבים שלא היו במוחו לפני.
מטרות
אופרטיביות ללומדת האנגלית:
הערכה-
התלמיד יקבל בכיתה עבודה בה יוצג
בפניו טקסט באנגלית. הוא יעריך אותו על פי רעיונות, תוך כדי שימוש
בקריטריונים או בסטנדרטים, על מנת לקבוע דיוק, אפקטיביות, יתרונות, חסרונות וכו'.
הבנה- התלמיד יבין את החומר שמוצג בפניו באנגלית, ועל מנת להבין
זאת הוא צריך לתרגם מילים שונות, לפרש משפטים מורכבים יותר.
ידע- התלמיד משנן, זוכר ומזהה כמה שיותר מילים באנגלית לשיעורי בית,
ועל ידי כך הוא צובר יותר ויותר ידע רב בשפה שאינה שפת האם שלו.
מטרות אופרטיביות ללומדת חרוזים מתוקים - אותיות:
הבנה - בלומדה זו הילד לומד את האותיות ע"י צפייה בלימוד כתיבת האותיות
יישום - הילד יישם את הכללים שלמד
אנליזה - הילד ידגים את האותיות שלמד
מטרות אופרטיביות ללומדת צלילים בצבעים:
ידע- בלומדה זו מלמדים את הילדים חיות שונות כאשר כל חיה מצוירת בצבע אחר והילד ילמד לזהות בין החיות השונות ובין האותיות התחיליות והצלילים של כל אות
הבנה- לאחר החלק הראשון של ההסברים הילד יבין את ההבדלים בין הצלילים ובין החיות
אנליזה- הילד ישחק בלומדה כאשר תופיע לו החיה בראש המשחק והוא יצטרך לזהות את האות הנכונה שבה מתחילה המילה.
מטרות אופרטיביות ללומדת הספריה:
ידע- בלומדה זו יש בעיקר הקניית ידע כאשר מקריאים לילד סיפור
הבנה- הילד מבין את הלמידה ומתוך סיפורי האגדות מבין רובדי התנהגות חברתיים.
מטרות אופרטיביות ללומדה לחשבון - הסוד של מיה:
ידע - הילד ילמד לספור מ-1 עד 10, ולומד מה בא אחרי מה וכמה זה פחות ויותר.
יישום- הילד יבין באמצעות המשחק ניחושים איזה מספר זה יותר מהמספר הקודם ואף ישנן את המספרים, והוא מיישם ע"י הניחושים שלו את מספר השפנים שיש בכובע כאשר אם הקוסם אומר "יותר" כאשר הוא לוחץ על 5, הילד יידע שהוא צריך לבחור את המספרים שמעל ולא מתחת.
מטרות אופרטיביות ללומדת מוזיקה:
הבנה - הילד מבין את סוגי הצלילים והפזמונים השונים
יישום - הילד ירכיב את השיר כל פעם מחדש לפי הצלילים השונים
מטרות אופרטיביות ללומדת "ספירה עד 9":
אנליזה- במקצוע חשבון התלמיד ינתח תרגילים ואף יתנסה במה שלא התנסה לפני בגילו הצעיר כמו ללמוד כיצד לספור מ1 עד 9. התלמיד ילמד בעיקר לגלות שגיאות היגיון.
יישום- התלמיד יתנסה בשימוש בעקרונות, הכללות, רעיונות חוקים ושיטות שונות בדרך ביצוע תרגילי החשבון השונים והמגוונים שמוצעים כיום.
סינתזה- התלמיד ייצרף, יארגן מחדש, ויקשור רכיבים וחלקים ליצירת מבנה שלם מורכב שלא היה ברור כל כך קודם לכן - ישנם תרגילים בהם תחילה התלמיד יסתבך ביצירת פתרונם, אך עם הזמן הוא יתבקש ליצור מבנה על ידי קשירת רכיבים שלא היו במוחו לפני.
מטרות אופרטיביות ללומדת האנגלית:
הערכה- התלמיד יקבל בכיתה עבודה בה יוצג בפניו טקסט באנגלית. הוא יעריך אותו על פי רעיונות, תוך כדי שימוש בקריטריונים או בסטנדרטים, על מנת לקבוע דיוק, אפקטיביות, יתרונות, חסרונות וכו'.
ידע- התלמיד משנן, זוכר ומזהה כמה שיותר מילים באנגלית לשיעורי בית,
ועל ידי כך הוא צובר יותר ויותר ידע רב בשפה שאינה שפת האם שלו.
מטרות אופרטיביות ללומדת חרוזים מתוקים - אותיות:
הבנה - בלומדה זו הילד לומד את האותיות ע"י צפייה בלימוד כתיבת האותיות
יישום - הילד יישם את הכללים שלמד
אנליזה - הילד ידגים את האותיות שלמד
מטרות אופרטיביות ללומדת צלילים בצבעים:
ידע- בלומדה זו מלמדים את הילדים חיות שונות כאשר כל חיה מצוירת בצבע אחר והילד ילמד לזהות בין החיות השונות ובין האותיות התחיליות והצלילים של כל אות
הבנה- לאחר החלק הראשון של ההסברים הילד יבין את ההבדלים בין הצלילים ובין החיות
אנליזה- הילד ישחק בלומדה כאשר תופיע לו החיה בראש המשחק והוא יצטרך לזהות את האות הנכונה שבה מתחילה המילה.
מטרות אופרטיביות ללומדת הספריה:
ידע- בלומדה זו יש בעיקר הקניית ידע כאשר מקריאים לילד סיפור
הבנה- הילד מבין את הלמידה ומתוך סיפורי האגדות מבין רובדי התנהגות חברתיים.
מטרות אופרטיביות ללומדה לחשבון - הסוד של מיה:
ידע - הילד ילמד לספור מ-1 עד 10, ולומד מה בא אחרי מה וכמה זה פחות ויותר.
יישום- הילד יבין באמצעות המשחק ניחושים איזה מספר זה יותר מהמספר הקודם ואף ישנן את המספרים, והוא מיישם ע"י הניחושים שלו את מספר השפנים שיש בכובע כאשר אם הקוסם אומר "יותר" כאשר הוא לוחץ על 5, הילד יידע שהוא צריך לבחור את המספרים שמעל ולא מתחת.
מטרות אופרטיביות ללומדת מוזיקה:
הבנה - הילד מבין את סוגי הצלילים והפזמונים השונים
יישום - הילד ירכיב את השיר כל פעם מחדש לפי הצלילים השונים
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה